TASARIM ODAKLI DÜŞÜNMENİN 5 YOLU
Sunulan hizmet ve ürünlerin tüketiciler tarafından kolay ulaşılabilir ve zahmetsiz olmasının, kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemli olduğu biliniyor. Kullanıcı ihtiyacının net olarak karşılanması, alternatif çözümler sunması ve yarar sağlaması ise bu ürün ve hizmetlerin doğru tasarlanmasından geçiyor.
Yaratıcı sürecin bir parçası olan tasarım odaklı düşünmenin de bu deneyime fayda sağlayacak en etkili yollardan biri olduğunu belirten TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, tasarım odaklı düşünmenin 5 aşamasını paylaşıyor.
Günümüzde planlı stratejilerle pratikliğe dayanan işler yapmak her sektör için önemli hale geliyor. Oluşturulan ürün ve hizmetlerin, kullanıcılara hayatlarını kolaylaştıracak ve zaman kazandıracak çeşitli çözümler sunması gerekiyor. Tüm bu süreçlerin sonunda da etkili bir kullanıcı deneyimi (UX) her kurum için önem arz ediyor. Kullanıcıların ürünler, hizmetler ve sistemlerle nasıl etkileşime girdiğiyle ilgilenen kullanıcı deneyiminde tasarım odaklı düşünmenin her alana rahatlıkla uyarlanabilecek yöntem ve süreçlerle işlenmesi gerekiyor. Tasarım odaklı düşünmenin pratik ve yaratıcı problem çözme için sektörde sıkça kullanılan bir yaklaşım haline geldiğini belirten TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, bu yaklaşımın müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlaması özellikleriyle işletmelere fayda yaratan popüler bir yaklaşım olduğunu vurguluyor.
Tasarım Odaklı Düşünmenin 5 Yolu
Yazılım testi ve kalitesi konularında uzman bir danışmanlık şirketi olan TesterYou’nun Kurucusu Barış Sarıalioğlu, “Tasarım odaklı düşünme, bir soruna çözüm geliştirirken merkezine insanı alan, faydalı ve yenilikçi bir düşünme modeli. Bu model, kurumlara müşteri sadakati ve etkili bir kullanıcı deneyimi sağlamasıyla ön plana çıkıyor. Tasarlanan her şey için öncelikli olarak kişinin deneyimi baz alınıyor. Ardından çözüm odaklı bir yaklaşımla birbirinden farklı ve inovatif alternatiflerle kullanıcı için en faydalı olana karar veriliyor.” açıklamalarında bulunuyor.
Teknolojilerin ve taleplerin durmadan değiştiği bugünlerde kullanıcı deneyimini de sürekli olarak iyileştirmenin şirketlere önemli avantajlar sağlayacağını belirten Barış Sarıalioğlu, kullanıcı deneyiminde tasarım odaklı düşünmenin 5 farklı aşamasını paylaşıyor.
1. Empati Kurma: Kişilerin deneyim ve motivasyonlarını daha iyi anlamak için empati kurmak öncelikli adımların başında geliyor. Empati sonucunda kullanıcının taleplerine daha doğru yanıt verilebiliyor.
2. Tanımlama: Bu adım, müşteri veya çalışan ihtiyaçlarını ve beklentilerini ayrıntılı bir şekilde değerlendirerek tasarım sürecinde odaklanılacak alanları net bir şekilde belirlemeye yardımcı oluyor. Tüm bu tanımlama sürecinin sonunda belirlenen alanlar analitik bir çerçevede şekillenmeye başlıyor.
3. Fikirleştirme: Önceki aşamalardan yola çıkarak hedef kitlenin ihtiyaçlarına cevap verecek yaratıcı çözüm fikirleri oluşturmak gerekiyor. Bu aşamada, çözümlerin daha kalıcı olması adına yeni bakış açıları ortaya çıkabiliyor.
4. Prototip Oluşturma: Denemeler yaparak fikirlerin pratiğe dökülmesi anlamına gelen prototip oluşturma aşamasında, önerilen çözümler bir dizi öncü teste tabi tutularak çalışma şekilleri analiz ediliyor. Süreç içerisindeki adımlarla nihai çözümler oluşturulmaya başlanıyor.
5. Test Etme: Test adımı, kullanıcılardan geri bildirim alınması ve sunulan çözümün hedef kullanıcıların beklentilerini ne ölçüde karşılayabildiğinin gözlemlenmesine yardımcı oluyor. Çözüm aşaması olarak da adlandırılan bu yöntem mevcut ve oluşabilecek sorunların tespit edilmesini sağlıyor.
TesterYou’dan Tasarım Odaklı Düşünme Eğitimi
Müşterilerin ürünler veya hizmetler hakkında daha fazla içgörü, fikir ve güven kazanmasına yardımcı olmak için geniş kullanıcı deneyimi hizmetleri sunan TesterYou, şirketlere uzman kadrosuyla Kullanıcı Deneyiminde Tasarım Odaklı Düşünme eğitimi sunuyor. Tasarım odaklı düşünmenin 5 aşamasının ele alındığı bu eğitim, İK, pazarlama ve satış, satın alma, hukuk ve proje yönetimi departmanları ile teknoloji profesyonelleri, yazılım geliştiriciler, tasarımcılar, analistler ve test uzmanlarını hedef alıyor. 23-24 Kasım 2023 tarihlerinde online olarak gerçekleşecek eğitim, kullanıcı deneyiminde tasarım odaklı düşünmeye dair başarıya ulaşmayı amaçlıyor.